De ontkooiing

 

Met dit boek slaat Hans Peter Roel een brug tussen Business & Spiritualiteit. Het helpt je met je persoonlijke en zakelijke ontkooiing en helpt je om los te komen van beperkende denkbeelden en vastgeroeste patronen. De belangrijkste observatie van deze tijd is de breuklijn tussen verleden en toekomst. We groeien naar een nieuwe wereld met haar eigen kenmerken en wetten. Dat is de positieve uitkomst van de huidige economische crisis die de weg schoonveegt voor een nieuwe maatschappij: een wereld waarin groei en ongebreideld winstbejag plaatsmaken voor duurzaamheid, balans en saamhorigheid.

 

Het nieuwe inspiratietijdperk is aangebroken en dat vraagt om een andere manier van ondernemen. We moeten anders in het leven gaan staan. Het inspiratietijdperk vraagt vooral om anders te gaan denken. Daarom heeft Hans Peter Roel dit boek geschreven. Om mensen en bedrijven met dit nieuwe denken op weg te helpen. In het inspiratietijdperk draait het om inspiratie, creativiteit en het ontplooien van talent. We moeten ophouden met buiten te zoeken wat er binnen te vinden is. Verbinden, creativiteit, energie en beleving zijn de nieuwe waardegeneratoren voor zowel mensen als organisaties.

 

Ontkooide bedrijven zien kansen waar de traditionele concurrentie het af laat weten. Zij zijn in staat om duurzame verbindingen tot stand te brengen met hun klanten, leveranciers en medewerkers. Maar bovenal weten ze mensen te inspireren. Een revolutie staat op stapel. Eindelijk komt de mens in de organisatie centraal te staan. Daarom zijn de mensgerichte organisaties van vandaag de winnaars van morgen. Breek uit je comfortzone en transformeer je leven.

 

Dit boek is voor jou en je organisatie een wake up call.

 

 

Recensie

Als organisatie is het belangrijk om de communicatie, bedrijfsvoering en omgang met personeel aan te passen aan de huidige tijd. Maar om dat te doen is het belangrijk oude(rwetse) regels die niet meer van toepassing zijn te elimineren en de innovatie te richten op de huidige mogelijkheden. Deze transitie noemt dit boek ontkooien. De managers dienen deze slag ook en vooral eerst persoonlijk te maken. Na de inleiding gaat het eerste deel over persoonlijke ontkooiing. Dit bestaat uit de vier stappen: vrijheid in denken, stilte en leegte, verbeelding en dromen en intuïtie en synchroniciteit. Het zakelijke ontkooien – deel 2 – behandelt een aantal stappen en de innovatiecirkel. De auteur is een Nederlandse management visionair. Gericht op mensen die zich willen ontdoen van belemmeringen en vrijuit willen leven, alsmede op managers die dit in hun bedrijf willen toepassen.

Ir. K.W. Sijtsma MBA