Proeverij: Data als belangrijkste pijler onder de organisatie?
‘Data is het nieuwe goud, maar hoe delf je het?”
Er zijn talloze voorbeelden te noemen van organisaties die erg succesvol zijn door slim gebruik te maken van de data die zij verzamelen. De advertentieverkoop van facebook is waarschijnlijk één van de meest herkenbare voorbeelden. Doordat facebook veel data verzameld van gebruikers, is het voor adverteerders erg interessant om heel gericht te adverteren richting facebook gebruikers. Dit is voor Facebook een erg lucratief businessmodel.
Als we de vertaalslag maken naar HR, dan beschikt elke organisatie over een schat aan HR data. Al deze informatie zit echter ‘opgesloten’ in verschillende HR systemen. Het daadwerkelijk veroveren van die schat aan HR data blijkt in de praktijk voor veel organisaties een grote uitdaging. Tijdens deze proeverij nemen Erwin en ik je mee in hoe PurpleHRM organisaties helpt om van HR data informatie te maken die je helpt bij:
- Het challengen/bevestigen van je onderbuikgevoel
- Het beantwoorden van strategische HR vraagstukken
- Het onderbouwen van HR beleid
- De cijfermatige onderbouwing onder jouw HR advies
Want …
Wij kijken uit naar deze inspiratiesessie en hopen je online te mogen begroeten op 9 maart.
Locatie: Online
Kosten: Gratis
Wanneer: 9 maart