Samen aan de slag met arbeidsmarktbenadering

Ik stel me graag voor als de kwartiermaker arbeidsmarktbenadering. Mijn naam is Janneke Huizeling. Een aantal collega’s kennen mij al omdat ik al veel in de sector heb gewerkt, o.a. als HR adviseur bij Woonservice en ook in het bestuur van LBI. Naast mijn coachingpraktijk Kleurvol Coaching, werk ik  8-12 uur als kwartiermaker om het project sectorale arbeidsmarktbenadering met jullie vorm te geven. Waarom ik dit doe? Ik draag de sector een warm hart toe en voel me hier thuis. Daarnaast is het een prachtige uitdaging om de samenwerking die er al is verder door te ontwikkelen. Binnen LBI werk ik samen met Maaike om dit project uit te rollen.

Urgentie: onze opgaven kunnen waarmaken

HR en directies van onze corporaties voelen de urgentie om nu actie te ondernemen zodat we onze vacatures in de toekomst nog kunnen vervullen. En wij onze opgaven nog steeds kunnen waarmaken.

Met de huidige ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, wordt de invulling van vacatures een steeds groter probleem. Daar willen we samen nu iets aan  doen!

Wat willen we bereiken?

Meer bekendheid van de sector en haar aantrekkelijkheid. We trekken meer mensen van buiten de sector (vooral ook jonge mensen) de sector in. Dat wij een goede werkgever zijn met mooie uitdagende vraagstukken, is bij veel (jonge) mensen niet bekend. Dat willen we veranderen.

Hoe gaan we aan de slag?

1) De komende tijd gaan we enerzijds ophalen welke doelgroepen we ons vooral op willen richten en anderzijds wat nu de best practices zijn die goed werken.

2) We organiseren werksessies om samen creatief te brainstormen en te bepalen met welke thema’s we als eerste concreet aan de slag gaan.

3) Ondertussen kijken we ook naar voorbeelden van onze collega’s in andere regio’s en spreken we met onze partners om ons te inspireren.

4) We gaan praktisch met deze thema’s aan de slag om snel onze zichtbaarheid actief te vergroten bij onze doelgroep.  Voorbeelden hiervan zijn:

  • het ontwikkelen van een communicatiekanaal en middelen dat vindbaar en zichtbaar is, met een look en feel die past bij de doelgroep die we willen bereiken.
  • Het bepalen op welke beurzen / plaatsen we op welke manier zichtbaar willen zijn en hier een marketingconcept en materiaal voor realiseren.
  • Het in kaart brengen van samenwerkingskansen die onze vijver met potentiële werknemers vergroten.

Contact

Voel jij je betrokken bij dit project en heb je ideeën hierover, laat het me weten! Ik heb zin om samen mooie resultaten neer te zetten.

Hartelijke groet en tot snel,

Janneke Huizeling, tel 0622906566